Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2014 10:26 - Първите ми стъпки в готвенето!
Автор: elenadyakova Категория: Рецепти   
Прочетен: 2720 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 18.02.2014 11:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Остарявам май. Вече не ми се излиза толкова по заведения. Повече ми се стои вкъщи и ставам все по-капризна към нещата, които ме заобикалят и към храната, която ям. Миналия месец дори си купих от онези малки декоративни възглавнички, които доскоро ненавиждах. Обаче сега ги намирам за много симпатични, подредени върху кувертюрата на леглото. Дано скоро да не започна да харесвам от онези рунтави ужасии, които някои хора си слагат върху капака на тоалетната чиния. Според по-тактичните ми познати не остарявам, а започвам да "гнездя".

Казах ли, че започнах да готвя? Е, поне правя опити. Организмът ми просто не чувства добре, изхранван постоянно с пици и сандвичи. Доскоро успявах да загоря дори пържените яйца. Но благодарение на интернет вече с радост мога да се похваля с няколко успешно приготвени рецепти за ястия с месо и кайма от сорта на пържоли на скара, спагети, пиле с картофи и, разбира се, мусака, след чиято консумация всички поканени на дегустацията останаха живи и в сравнително добро здраве. Не знам защо, обаче във всички теми за прелъстяване на мъжете, според които любовта на мъжа минавала през стомаха, вездесъщата мусака е на първо място сред топ-ястията за целта. И ако питаш 101 човека как се готви мусака, ще получиш 101 различни рецепти за направата й. И всички са научили рецептата от мама. Добре, че съм всеядна. Имам още няколко месеца преди да дойде лятото и да реша да се подложа на диета, през които мога да изпробвам поне 30 различни рецепти за мусака.

Сред любимите ми рецепти за ястия с месо без съмнение са пържолите на скара. Оказа се, че съм корифей в приготвянето им. Е, благодарение на интернет, разбира се. Тайната е в купуването на хубави и пресни пържоли, които преди печенето се мариноват за няколко часа, най-добре и за цяло денонощие. Маринатата приготвям с вино, черен пипер, соев сос, зехтин, горчица, мед, сол и понякога резени стар лук. За свински и телешки пържоли използвам червено вино, а за пилешките - бяло. Направо стават мозък пържолите, без тлъстини и жилавост. С марината приготвям после и гъбен сос - страшно върви с пържолите. Определено избирам пържолите пред мусаката, ако гледам съотношението леснота на приготвяне - краен резултат.

В скоро време планирам да се науча да приготвям и десерти. Случайно да знаете рецепти за вкусни нискокалорични десерти, които изглеждат засукани, но всъщност са лесни за приготвяне?




Гласувай:
8


Вълнообразно


1. starotomagare - За да уцелиш един мъж в десятката
18.02.2014 19:49
се научи да правиш шкембе чорба.Освен това каквото и да готвиш трябва да е в нужното количество и да позволява многократно претопляне.За въртене на домакинство обаче номера е в ястията дето са сравнително евтини ,могат да се разреждат според случая и са неминуемото спасение когато не останат пари а не се вижда още следващия транж..Тогава почват гладните кавги които не се оправят след това само с едно добро хапване и здавяне в леглото.Боба обаче във всичките си превъплащения може да спаси положението .Същото се отнася и за картофите и за това всяка уважаваща себе си и предвидлива домакиня не остава без запас от боб , картофии и лук и олио разбира се.Всичко останало е въпрос на въобръжение и подправки.След известен кулинарен опит идва времето на ориза и брашнените произведения.Въоръжиш ли се с пасатор идва времето на кремсупите които са лесни ,бързи .Много са походящи ако трябва например да стоиш на компа а междувременно да хапваш нещо не особено калорично като десертчета.
цитирай
2. tikoev - От пържоли към десерти малко нес...
18.02.2014 22:52
От пържоли към десерти малко несериозно ми звучи...Защо не се ориентираш към чорбата както те съветва колегата? :) Аз например започнах от разядките и стигнах до чеверме (стига да има кой да заколи горкото хайванче и аз да не гледам)...:))))
цитирай
3. shining - Искрено се забавлявах с това инт...
18.02.2014 23:26
Искрено се забавлявах с това интересно четиво.Разбира се усмивката ми е съвсем добронамерена и приятелска. Мога да споделя и собствен опит-наскоро и аз намерих от интернет една рецепта,която се казва мусака с целина,но по-скоро прилича на пържоли с подправки и лук,защото глава целина се нарязва на дебели резени като пържоли.В интерес на истината,похвалиха ме в къщи и всички си облизахме пръстите.Тук също имам 2-3 постинга за готвене,където по-скоро се забавлявам,отколкото да взема нещата насериозно,но все пак вкусни неща се получиха. :)
Ето и линк към постинга ми за едно десертче да речем,макар че не бих го нарекъл ниско калорично.Но и с него си облизахме пръстите. :)
Приятно ми беше,ще се радвам да се срещаме тук и да споделяме. Поздрави!
http://shining.blog.bg/recepti/2013/02/06/kuhnenski-prikliucheniia-3-biopalachinki.1050595
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elenadyakova
Категория: Забавление
Прочетен: 42020
Постинги: 8
Коментари: 26
Гласове: 45
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930