Има нещо гнило в българската образователна система.
За пореден път си го помислям, когато попадам на “новината” как ученичка нахлупила кош за боклук върху главата на учителка и дори записала деянието с телефона си и после качила клипчето в интернет. От историята в медиите не се разбира каква точно е вината на учителката, защото всичко е преразказ по думите на трети лица, но става ясно, че учениците масово нямат необходимото уважение към учителите и дори директорката опитва да неглижира случилото се. Не приемам търсенето на оправдания защо ученичката е направила така. Няма да приема и ако тази деветокласничка продължи след случилото се без да получи адекватно наказание. Факт е, че с подобно действие тя е уронила престижа не само на един човек, а и на учителите като цяло, че и на всичко отгоре се гордее дотолкова с това дотолкова, че се е похвалила чрез сниманото клипче. Утре някой друг може да реши да нахлупи някое боклукчийско кошче върху главата на друг учител, щом е безнаказано. Ако учителката действително има някаква вина, редно е да се процедира по вътрешните правила на училището, а не да се правят публични циркове. Спомям си, когато стана известна пияната учителка, танцувала и припявала в час Gangnam style, изпитах към нея чисто човешко съжаление, но все пак и си помислих, че тази учителка няма място в системата.
Учителите трябва да имат необходимия авторитет пред учениците и да им вдъхват респект, защото в тази възраст децата наистина имат нужда от модели за подражание, да им бъде показано какво е редно и какво - не. Не може ученик безнаказано да подронва авторитета на учител, както и не бива да се оставят в системата учители, които подронват с действията си своя собствен авторитет, защото това се отразява върху възприятията на учениците за учителското съсловие като цяло.
Капитализмът за 3 минути.
И как се достигна до чушкопекът И можеш...
Промениха се учебните програми, но не към добро, а към по-зле. Премахнаха се стари и известни писатели и поети от предмета БЕЛ и се въведоха нови никому не известни такива, учебниците са пълни с безумия, а малките в първи клас азбуката я учат не последователно!?!, а отделно гласни, съгласни, звучни, безвучни и т.н. И от тук тези деца на 7 години за тях това е ГОЛЯМ КАМЪК, те не могат да го носят, колкото и умни да са. И за това в 9 клас има деца, които не знаят азбуката и не могат да я кажат цялата! Има случаи да не могат да четат и пишат, но ЗАВЪРШВАТ 12 КЛАС !!!!!, защото нали трябва да остане бройката и класа да не са разпадне!
Какво образование е когато се иска учениците да преминават с ДВОЙКИ И ДА НЕ ПОВТАРЯТ КЛАСА? Нормално или гнило? Не, гнило, А УМИШЛЕНО РАЗРУШАВАНО! УМИШЛЕНО! Защо да питаме? Защо?
PS. А още по-малките в детските градини -ако се забележи какъв писък и крясъци имат тези деца!? Като луди са и никой никаква забележка не им прави от учителите, някои от тях едвам говорят, но пищят та се късат! Е, понататък как да станат човеци и да не слагат кошчето на главата на учителката си, или да и викат ...ко ....злива? Как? Те нямат ОСНОВА, на която да стъпят. И всяко следващо стъпало е ОГРОМНО, те като млади го изкачват физически, но не и умствено и учат отгоре, ден да мине, друг да доде. И няма какво да се учудваме, че нямали логическо мислене, как да го имат като ТОВА Е ЦЕЛТА, ДА ГО НЯМАТ!
Системата с формализираните тестове не са лошо нещо. Както те, така и външното оценяване повишават равнището на обективност.
Първият проблем е феминизацията, преобладаването на жените сред учителите. Тази диспропорция има лоши последствия. Тя, разбира се, се дължи на ниското заплащане. Жените и мъжете сред учителите, особено в гимназията, трябва да са по равно.
Вторият проблем е демографският. Преобладават единствените деца, до безсрамие разглезени още в семейството.
И двата най-важни проблема, както виждате, не са проблеми на образователната система, а на болното ни общество.
В заключение: и пари няма, и деца няма, и пари няма, и деца няма. Зациклянето не е случайно. Изпадането ни в блатото на безпаричието и демографската криза не е нарочно, не е планирано, но си е закономерно.
17.02.2014 15:34
Предполагам,че не са написали :
До парламентарната комисия по бюджет и финанси
а може би:
До законодателната комисия
и за това получих следния отговор:
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
НАРОДНО СЪБРАНИЕ
N ПГ-2194-Б-38
София,14.03.2012г.
/Моля,цитирайте при отговор/
Уважаеми господин Качаклиев,
По повод Вашето отвоено писмо Ви уведомяваме,че в
Народното събрание няма Законодателна комисия.Съгласно чл.87 от
Конституцията на Република България право на законодателна
инициатива имат всеки народен представител и Министерския съвет.
Постоянните парламентарни комисии само подпомагат Народното
събрание при обсъждането и приемането на вече внесените
законопроекти.
Гражданите могат да предоставят своите предложения за
усъвършенстване на действащото законодателство на народен
представител от техния избирателен район или на съответните ресорни
министри.
НАЧАЛНИК НА КАБИНЕТА
НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ:подпис
ЕВГЕНИЯ ИЛИЕВА
Благодарен съм,за бързия отговор!
Постинг: Успешна седмица приятели!Ще проверя,какво Ги смущава в моето Отворено писмо и ужким,се чете,а не се разбира,което си е притеснително,след като се прави и закон
Автор на постинга: ka4ak "
между другото и Учителите са Държавни служители!!!:)))
Поне тях,не би трябвало да ги запрудни,ръкописната Молба, за постъпване,на ДЪРЖАВНА РАБОТА!!!:)))
и по-високи заплати на учителите....
Нека отново се върне оценка "Поведение", която да се вписва като срочна и годишна.
Нека да се налагат глоби на родителите, когато децата им НЕ посещават училище, поради това, че използват фалшиви медицински бележки!!!???
Нека добрите ученици се поощряват със стипендии (не само за отличен успех или социални помощи, но и за примерно поведение)
В училищата да се поставят заглушители с цел да НЕ се използват мобилните телефони по време на час.
...
Трябват спешни мерки в образователната система!
Училището се е превърнало в място за забавление, учителите са притискани за високи оценки от директорите. Така се получава един висок "надут" успех - нереален, който моментално ни поставя на опашките по неграмотност:( Учениците "носят" пари за училището, а учителите... има много безработни колеги...
това е най-болната ми тема, защото съм в системата...
Толкова много проблеми има, че за кой по напред да пишеш и страшното е, че докато ги изброяваш, съзнаваш, че няма смисъл да го правиш, защото само ще се натовариш, а нещата ще продължат да се влошават.
Все пак да кажа като родител на ученик и студентка проблемите, от които най ме боли.
Системата в най-добрия случай ражда бележкари - това са умни, съзнателни дечица, които си научават, за да минат теста и след една седмица гъбата е минала през главиците им и те не помнят нищо. Това не е образование, което ражда образовани хора - хора, с широка и богата обща култура, с логична и бърза мисъл, които умеят да разсъждават и анализират. Разбира се, в масовия случай създава пълни неграмотници, защото зубрачите са единици.
Висшето ни образование пък е в такъв невероятен срив, че... има ли смисъл въобще да говоря... Приемат с тройки заради бройките, които иначе не могат да запълнят. Учат отвлечени теории и, разбира се, накрая излизат български безработни, или нископлатени сервитьори, бармани и миячи в чужбина. Това е ... е, няма достатъчно силна дума!